Ferier og udflugter · Lourdes, september 2019

3. dag af vores tur til Lourdes.

3. dag af vores tur til Lourdes Starter med en let morgenmad, og så selvfølgelig den nødvendige forberedelse til dagens strabadser. Vi har nemlig besluttet, at tage en tur til Col de Tourmalet, og spise en let frokost for så, at køre tilbage igen. Senere i aften vil vi så besøge kirken igen.

Ja, det blev så ikke så meget tid til kirke. Vi faldt nemlig omkuld inden, og det gjorde vi fordi… Vi kørte til Col de Tourmalet, og turen der op var betagende, aldrig har jeg oplevet noget ligene – flot natur med betagende bjerge i baggrunden, forgrunden, og så lige ved siden af. Flot, Flot, Flot – en lille video kommer senere. Og når man nu var kommet så langt kan vi lige så godt gå linen ud. Vi tog svævebanen til Pic du Midi. Her spiste vi også frokost en lille let ret som smagte vidunderligt, se billeder herunder.

Pic du Midi ligger i en højde af 2877 meter, og som følge deraf var luften tyndere en man er vandt til. Det var en underlig fornemmelse. Man skulle ikke bevæge sig meget rund før man blev lidt stakåndet. Da frokosten var overstået var det også tid til at komme ned igen.

Turen med svævebanen foregår over to omgange, og billedet herover er fra 1. etappe, som ikke er så stejl. 2. etappe er mere stejl, og som vi oplevede den forsvandt den lige op i skyerne – ja, der var desværre overskyet denne dag så den store udsigt var der ikke – ØV. Nå men vel nede igen begav vi os hjemad. Vi fortsatte ned på den anden side end den vi var kommet fra, og den var lige som mere gold – se billede herunder. Turen hjemad gik ned, ned og atter ned. Vi havde 50 kilometer hjem, og de 35 gik bare ned hele vejen. Vel hjemme igen faldt vi simpelt hen omkuld, og vi kom ikke mere ud den dag. Vi ses i morgen.