Ferier og udflugter · Lourdes, september 2019

4. dag af vores tur til Lourdes.

I dag tog vi på grottevandring. Vi vil besøge Grottes de Bétharram, som ligger lidt vest for Lourdes. Det er en lille tur på 15 kilometer i bil, og meget let, at finde. Da vi ankom var jeg endnu en gang glad for, at vi kom uden for sæson. Dette fordi parkeringspladsen, og området omkring bar præg af, at de var vandt til mange mennesker i kø. Vi var få i dag, kun 10 – 12 personer. Vi blev alle sat ombord på en bus på størrelse med vores egne gule busser hjemme i København. Vi kørte lidt op ad bjerget, og blev sat af ved indgangen til grotten, og herefter startede rundvisningen. Vi havde guide med, og når vi ikke var flere fik vi alle superservice. Se billeder fra turen herunder, og senere kommer der en lille video fra turen.

Da vore rundtur var færdig kørte vi tilbage til Lourdes, og fik en sen frokost/tidlig aftensmad. Vi handlede lidt i diverse butikker. Købte lidt souvenir, og nogle plastik flasker af Our Lady of Lourdes, som man fylde vand i ovre fra kirken. Vi gik til kirken, og fyldte vand i vores flasker, og tog derefter hjem. Vandet siges, at have helende krafter, og er meget eftertragtet af katolikker. Prøv, at læse denne artikel i Pilgrimsvandring.dk. Og det var så enden på dag 4. Vi ses i morgen.